vrijdag 27 juli 2007

Vanillevla



Ingrediënten
  • 1 liter melk
  • 1 vanillestokje of 2 à 3 zakjes vanillesuiker
  • 2 eieren
  • 80 gram suiker
  • 40 gram maïzena

Bereiding
Indien gebruik wordt gemaakt van vanillesuiker in plaats van een vanillestokje, dient deze na het koken aan de vla te worden toegevoegd.
Laat de melk met het vanillestokje langzaam aan de kook komen. Klop het ei zeer goed tot het lichter van kleur en schuimig is. Voeg de suiker en maïzena toe en klop het mengsel tot het weer schuimig en zonder klontjes is. Haal het vanillestokje uit de hete melk. Klop nu 3 eetlepels melk door het eimengsel, herhaal dit nog 2 keer. Giet nu onder zeer goed kloppen het eimengsel door de warme melk en verwarm deze langzaam tot de vla is gebonden en het bindmiddel gaar is.
Warm of koud serveren.

Voor 4 personen

6 opmerkingen:

Anoniem zei

ziet lekker uit! pudding daar zeg ik nooit nee tegen.Bedankt voor de recept.

groetjes Emel

xyz zei

Ik vermoed dat nog maar weinig mensen zelf vla of pudding maken. Jammer, want het zóveel lekkerder dan uit de pakken van de supermarkt.

Unknown zei

Heerlijk!
Het is inderdaad lekker!
Ik heb dit recept van mijn schoonmoeder gekregen.

Ik heb een link naar jouw recept blog op mijn blog geplaatst. :)

Isabella

Karnelly zei

Isabella, ik hoop dat je hier nog eens kijkt. Ik heb 2x geprobeerd een berichtje achter te laten bij jou, maar het komt blijkbaar niet door. Ik heb een link naar jouw weblog geplaatst.

janneke zei

hoi karnelly
leuk recept!
kun je dit ook bewaren? of van te voren maken?

ik zie dat je christen bent; misschien vind je het ook leuk mijn weblog eens te lezen; gaat over geloofsopvoeding.

enne; de sinaasappelpudding staat nu buiten af te koelen ;); ik heb alleen geen schillen erin gekookt; maar rasp erin laten zitten.

groet, janneke
www.jannekesjoligewereld.blogspot.com

Karnelly zei

@ Janneke

Je kunt het een dag van tevoren maken.
Of je het langer kunt bewaren, weet ik niet. Bij ons gaat het helemaal op.