donderdag 13 januari 2011

Sinaasappelpudding



Ingrediënten
  • 10 dl melk
  • 2 sinaasappels, zorgvuldig gewassen
  • 80 gram suiker
  • 60 gram maïzena
Bereiding
Breng 9 dl melk met het oranje deel van de schil van de 2 sinaasappels langzaam aan de kook.
Roer suiker, maïzena en 1 dl koude melk tot een glad papje. Giet dit al roerend bij de zachtkokende melk (na eerst de sinaasappelschillen verwijderd te hebben). Laat het steeds roerend circa 3 minuten koken.
Laat de pudding in een met koud water omgespoelde puddingvorm afkoelen en opstijven.
Garneer met partjes sinaasappel.

Voor 4 personen

    7 opmerkingen:

    NZ zei

    Whow! Dit lijkt super makkelijk!
    Ga ik in het weekend zeker proberen!
    Bedankt voor de tip!
    Groetjes,
    NZ

    marion anderson zei

    ooo jammie , enne vitamientjes ook meteen binnen, ziet er ook geweldig gezellig uit , heb je mooi gedaan , liefs marion

    Jente zei

    Wat een lekker recept weer!
    Ik heb de smaak helemaal te pakken door jouw berichtjes! En ze smullen er flink van, dus bedankt voor je tips.

    Thee zei

    Mmmmm, lekker!!

    Annelies zei

    Oooh wat een heerlijk blog!! Ik ga je volgen hoor en heel veel van je lekkere recepten uitproberen.
    Fijne dag.
    groetjes, Annelies

    Vlijtig Liesje zei

    Ik voel me echt geïnspireerd! Dit klinkt niet moeilijk, en het ziet er prachtig uit.

    puur wit zei

    hoi ik ga je volgen ben zelf ook gek op lekker eten en s'morgens je raad het nooit ik eet elke morgen griekse yogurt met noten en honing heerlijk en in de zomer gaan er lekker blauwe bessen bij door met aardbeien
    jou toetje ga ik proberen vinden mijn kinderen vast ook lekker
    gr sandra